czwartek, 29 maja 2014

aromatyczny gulasz wołowy z warzywami

Pachnący, pyszny, prosty :)
Szukacie dobrego przepisu na delikatne kluchy śląskie? :) zapraszam tutaj :)




  • 0,7 kg chudej wołowiny
  • garść fasolki szparagowej
  • 3 łyżki kukurydzy z puszki
  • 2 łyżki fasolki czerwonej z puszki
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • 0,5 średniego pora
  • 1 średnia cebula
  • 2 średnie pomidory
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego (opcjonalnie, dałam, bo miałam resztkę)
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • szczypta lub dwie ostrej papryki
  • papryka słodka
  • 2 szczypty cząbru (można dodać świeże)
  • 1 szczypta kolendry
  • 2 szczypty majeranku
  • ewentualnie 1 płaska łyżka mąki + 1/3 szklanki zimnej wody do zagęszczenia sosu (nie dodawałam)


Mięsko umyć, osuszyć, pokroić w kostkę, podsmażyć w dużym rondlu na oleju, kiedy wytraci wilgoć i zacznie się smażyć dodać pokrojoną w piórka cebulę i pokrojony w plasterki czosnek, smażyć często mieszając przez 5 minut, następnie dodać sól, pieprz, papryki w proszku, zalać wrzątkiem w ilości, która przykryje mięso. Dusić na małym ogniu do miękkości mięsa ( u mnie około 40 minut).

Pora kroimy na plasterki, paprykę w paseczki, warzywa z puszki odsączamy z zalewy, pomidory w ósemki.


W połowie gotowania wołowiny wrzucamy pokrojone warzywa, uzupełniamy sos, gotujemy jeszcze przez około 15 minut, pod koniec dodajemy koncentrat (opcjonalnie), zioła, ewentualnie dosalamy i gotowe. Sos możemy zagęścić wodą z mąką.



4 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)